MISI MENCARI BARANG BABY & MEATBALL IKEA

Ni cerita weekend lepas. Tak plan pun tapi tetiba rasa nak berjalan sangat. Boring duduk rumah. Walaupun tak berapa nak larat nak jalan lama tapi cuba gagahkan diri jugak. Alhamdulillah. Dipermudahkan. Lama jugaklah aku berjalan. Dari tengahari bawak ke malam. Bodyguard sentiasa ada kat sebelah. Comfort lah sikit kan. ;D

Nak promo lip matte best. Pengaruh blog dan IG kuat sangat ni. Kalau benda tak bagus takdelah orang pakai kan. So far, aku baca review lip matte ni tak mengecewakan. So, aku pun belilah satu. 

Aku beli Nude colour. Sesuai utk orang yang suka mekap natural ni. 

Nak beli? Boleh jenguk IG Iman Saiful

Aku dah mula merasakan muka aku semakin bulat dari hari ke hari. Serius aku suka dengan perubahan ni. Laki aku pun cakap dulu cengkung bak orang tua *siot*. Sekarang nampak chubby sikit.

Destinasi kami ke Shah Alam. Banyak lah survey kat internet & FB kedai-kedai barang baby ni. Kalau diikutkan rasa teringin ni nak je pergi semua baby shop. Tapi survey slow2 orang kata. Barang takkan habis. Cuma pandai-pandailah nak memilih.  

First kedai Moms House BabyShop. Terletak di Avenue 2, Seksyen 16, Shah Alam. Kedai ni ada 2 lot. 1 lot lagi bersebelahan dengan kedai ni jugak. Just Seperate baju, tilam, napkin, suction pum breast dan barang-barang lain. Satu lot lagi menjual stroller, Carrier, Maternity panties n bra. Harga kalau korang pandai compare, boleh lah tau beza mahal ke murah. Kat sini beli barut baby je. Beli sikit-sikit katanya.

Lepas tu, kami pergi pulak SACC Mall. Kebetulan dah dekat kan. Singgah lah kejap. Apa yang ada tu kena tengok-tengok dulu lah kan. Pusing-pusing sambarlah juga beberapa barang baby. Time macamni dah tak heran dengan barang sendiri. Kalau lalu pun just jeling-jeling je. Memikirkan ada lagi barang penting yang kitaorang kena beli so, lupakan jelah. 

Aku ajak laki aku lepak la kat mana-mana sebab kaki aku dah start lenguh and penat. minum-minum ke. Dia bawak aku keluar dari bangunan SACC tu. Kebetulan ada Pesta buah kat luar tu. Tak ingat apa nama pesta tu. Tapi yang penting buah-buahan berlambak-lambak. 

Aku memang pantang nampak buah ni. Tambah pulak buah tempatan macam manggis dan rambutan. memandangkan seminggu sebelum aku dah balun rambutan 3kilo kat kampung laki aku. So, aku belilah manggis sekilo. Nak rasa-rasa kononnya sampai sekilo beli. gilo. tu mencekik namanya. hehe. Laki aku dok belek-belek durian kat situ. Last2 beli durian IOI dalam packet. Jadiklah dapat merasa sikit-sikit. Aku tengok je. Nak makan takut. huhu. 

Then, kami ke Kota Damansara pulak. Panjang betul langkah. Kebetulan laki aku nak cod barang basikal kat situ. Menyinggah la ke IKEA. Dah dekat sangat kan. Lagipun dah lama sangat ngidam nak makan meatball IKEA ni. Akhirnya tertunai juga. Terima kasih My husband!



No comments: