Dinner celebrate birthday Pepey @ Mohd Daniel Hakim 05032016

Pagi tu aku dgn sue bertolak la dari Putrajaya ni ke rumah kakak aku dkt ampang pasal parents aku mengajak ke majlis perkahwinan anak kawan lama dia dkt Kem Wardieburn...sebab kan esoknya aku dgn sue akan berkayuh dalam Kolumpo buat pertama kalinya dalam hidup kami...walaupun aku dilahirkan dan dibesarkan di Kolumpo tapi tak pernah walaupun sekali aku berpeluang berbasikal dalam Kolumpo!!! Memula pening gak mikior mcm mana aku nak mengangkut beskal naik keta kami yang compact ni.... carrier belakang ada tp xnak la aku pakai kang tak pasal2 abang JPJ tahan ajak bersembang...ada 1 Mountain Bike(mtb) dan 1 Folding bike(foldie)...mcm mana aku nak mengangkut ni...setelah menggunakan kuasa tahap ketiga boboiboy petir berputarlah otak aku ini dengan geliganya!!! TADA!!!!! mcm ni aku buat...agak2 kalau ada kawan2 gerek yang pening nak mengangkut mcm mana buatlah mcm ni....insyallah muat punyalah!! 2 bicycle in 1 small compact car pun boleh! Tapi hati2lah dengan minyak gear kalau xnak kusyen kereta anda kotor. Kalau men offroad pandai la hangpa lapik ka apa ka...jgn la bengap sangat kang aku tabuh kang!!



Memandangkan esoknya 06032016 kami akan join berbasikal dengan geng2 ECT ( Everyone Cycling Team) KL Free Car Morning dekat KL(posting selepas ni aku ceritakan pasal KL Free Car Morning plak ye) , dan kebetulan parents aku plak berada dekat ampang kakak aku Izainurulinda ( kak lintah) pun mengambil peluang yang ada untuk celeb bday si Pepey anak buah kami ni dkt tah fudkot apa tah area ampang yang banyak kedai2 makan n pasaraya korea tu....  Alhamdulillah rezeki kami dia belanja makan malam tu...masing2 dok order western food bagai siap pizza arab lagi la apa la.... *mcm banyak je ko bayo masa tu kak*...moga2 makin murah rezeki kau ye kak..  :)



No comments: