Time for honeymoon! yeay!

Salam semua.

Tapi kan, destinasi belum ada lagi. so, just walk-in  cari chalet/resort yang agak-agak macam okey and sesuai dengan mood honeymoon ^___^. Yang penting, destinasi dalam negara je. bersesuaian dengan bajet.

Lepas settle majlis kat Tambun, aku stay  rumah mentua sampai hari selasa. Petang selasa tu, kami balik dulu ke Putrajaya hantar barang-barang. Penuh gila kereta. Macam-macam benda yang nak diangkut. Sebelum pergi bercuti kereta kena bagi clear, kalau tak, berat je nak bergerak kereta comel aku tu. :)

So, Kami bergerak dari Putrajaya dalam pukul 10.00 pagi menuju ke Pantai Timur. Oh ye. lupa nak bagitahu. kenapa kami pilih Pantai Timur? kebetulan minggu tu ada wedding sepupu aku di Kuantan. So, alang-alang dah sampai Kuantan, kami pilih lah untuk bercuti di kawasan yang berdekatan (sebenarnya takdelah dekat sangat pun dengan bandar kuantan.hehe)

Dalam pukul 12.30tenghari, Kami singgah sekejap di RNR Bentong. Berhenti brunch (breakfast + lunch) tetibe rasa teringin pulak nak makan kfc.lama tak merasa katanya.

Lepas makan, perjalanan diteruskan. Destinasi walk in kami adalah Cherating. Cuma chalet/hotel apa kami tak pasti lagi. kat sana baru kitaorang nak survey. Confident pulak aku dengan laki aku kan. Tak pasal-pasal je semua hotel full-booked. tapi, rasanya tak kot. sebab cuti sekolah belum start lagi.

Perjalanan melalui Lebuhraya Pantai Timur (LPT)-Kemaman agak sedikit mencabar sebab banyak sangat lori besar/trelar. fobia aku dengan lori besar ni. Laju je masing-masing. Serammm... Keadaan Jalan raya pulak, rata-rata sepanjang jalan diselaputi debu tanah merah sebab lori tanah and kelapa sawit berulang-alik melalui kawasan tu. Syukur tak hujan, kalau tak, bertukar wajah lah kereta aku. dari putih jadi merah.

dalam pukul 3.30petang, kami sampai kawasan pantai cherating. kematu duduk dalam kereta lama-lama. duduk sebelah driver pun penat jugak tau.
Kat atas tu Chalet first yang kitaorang survey.
port dah best sebab beach view. Interior bilik biasa-biasa je. (Gambar takde.boleh cari di google) harga macam berpatutan dengan bilik. RM100 semalam. tapi owner dia kata boleh nego harga lagi.

Tapi, incik ezwan cakap, kalau boleh hotel yang kitaorang stay tu, suasana dalam bilik hotel tu membangkitkan mood honeymoon giteww. so, takpelah kitaorang pun try survey hotel-hotel lain pulak.
sepanjang perjalanan tu, aku meng'google' je lah cari hotel yang best. kalau nak compare harga boleh search kat trivago.com .

Kalau nak listing senarai hotel yang kitaorang nak survey memang banyak. especially yang low-price dan medium price. so, kitaorang kalau boleh nak yang complete package dengan breakfast. so, takdelah susah pagi-pagi kitaorang keluar hotel nak cari breakfast.

Finally, ni lah hotel yang kitaorang pilih!

Impiana Resort Cherating

kawasan lobby hotel

bayar jangan tak bayar incik ezwan. hehe...
waktu check-in hotel ni pukul 3 petang ye....
welcome drink disediakan untuk tetamu yang datang check in (jasmine tea yg sedap!)

Pada awalnya kitaorang nak ambik bilik deluxe seaview. tapi penuh. see... time bukan cuti sekolah pun penuh uols. finally, kitaorang ambik bilik Superior Deluxe Seaview. besar sikit ruang dia. boleh main volleyball kat dalam tu. :p

jom masuk tengok bilik.....

Ruang masuk ke dalam hotel. bilik ni complete dengan almari baju 2 bijik. fridge kecik, electronic safebox (Untuk simpan barang2 berharga), Kettle, Iron, Iron board, tv dan astro.

sofa area and coffee table untuk menonton tv.

Ruang sebelah kanan tu writting table. port settup vape incik ezwan ;p

tv lcd pun ada.

standing balconies.
aku tak delah bersidai sangat kat luar ni. almaklumlah aku kan pemalu dengan jiran-jiran sebelah ;p

four foster queen bed yang superb empuk tilamnya. tidur tahap sampai tak sedarkan diri ;p

Day Bed by the window ni nama dia. port lepak incik ezwan nak bersantai-santai ambil angin. buang angin pun ye jugak kot ;p *larikkkkk

pixel kamera hp murah ;p blur sokmo...

ni bilik ayor. banyak kan towel dia? merata-rata. shower and bath tab untuk berendam pun ada.

bestnya bilik menghadap pantai ^___^

lepas mengangkut barang masuk bilik, lepak2 sekejap kat dalam tu, kitaorang jalan-jalan ambil angin ke pantai.

ambil gambar tu sangat penting ok. so, make sure bateri hp penuh tau!

ok.. perkara normal time tepi pantai. fefeling pengantin baru gituu... :) conteng nama sendiri and nama laki kat atas pasir. wehuuu.. :)

Tambah arrow sikit

Dah siap!

fewitt.. peluk sampai terangkat kaki. (tutup mata plz)

i'm so happy. tq abi!!

lepas lepak pantai, bersantai tepi pool pulak cuci mata. :)

incik ezwan dengan vapenya. asal posing je hidung die keluar asap

see... mesti ada asap punya idung dia. berasap pulak kite tengok ;p

Malam tu, incik ezwan cadang nak bawak aku pergi cherating village. satu kawasan yang dulu dikatakan sangat meriah . Lebih kurang macam kawasan street shop kat langkawi tu. kononnya nak makan kat area situ. ala-ala candle lite dinner tepi pantai. bila sampai kat sana, ada certain kedai je yang beroperasi. kedai jual pelampung dengan beberapa kedai makan.

at last, kami singgah Intan Seafood Restaurant untuk makan malam. persekitaran restoran tu bersih dan betul-betul terletak di tepi pantai. dekat juga dengan kawasan perkuburan. tapi, takde hal lah kan. tenang juga makan kat area situ.

design kedai yang sangat  meriah. orang pun boleh tahan ramai juga.

kami order kailan ikan masin.

pisang blended dan manga blended.

sotong masak sambal petai

udang goreng tepung.
besar bapak udang ni. adik tu tanya kami, nak udang biasa ke udang rimau? kami cakap lah udang biasa sebab risau mahal sangat. sekali lauk sampai kat meja, ambik kaw, udang besar penumbuk. kalau order udang rimau tadi, besar tapak kaki agaknye. huhu..

kerapu stim

lauk kami malam tu. order makan untuk dua orang. tapi dapat lauk makan untuk 4-5 orang. jenuh nak perabis. sudahnya, menapau bawak balik hotel sambung makan.

silap kami, sepatutnya order untuk sorang makan. so, menu malam tu jadi mahal sebab portion besar. udang 6 ekor RM54. mana taknya. tengok saiz pun terkejut beruk. TOtal makan malam tu lebih kurang RM109. adui.. korang rase berbaloi tak....?