1st Ramadhan sebagai seorang isteri

salam semua.

Tahun ni merupakan tahun yang cukup bermakna dalam hidup aku. kalau tahun lepas, aku berbuka puasa sorang-sorang. belum ade laki lagi. tahun ni berbeza pula. rasa macam tak percaya dah ada laki duduk makan sekali semeja. bukan tak pernah makan semeja. tapi, tu kat kedai. lain situasi uols. 

Alhamdulillah. incik ezwan bukan seorang yang cerewet dalam soal makan. malah, die tak kisah kalau sepanjang bulan ramadhan ni nak masak ataupun nak beli ataupun makan kat luar. tapi, dia sentiasa berpesan dengan aku, supaya jangan membazir. 

so, untuk mengelakkan sebarang pembaziran, better masak kat rumah lah kan.

first ramadhan sebagai seorang isteri buat aku rasa teruja nak masak untuk suami tercinta.ewahh.... bukannya apa, aku rasa jimat kot masak dari beli kat luar. walaupun penat bekerja, aku rasa macam ade kepuasan.  boleh makan berulang-ulang, jimat banyaklah senang cerita. almaklumlah aku ni bab mentakedarah memang terer.hehe..

1st ramadhan masak simple2 je. 

bayam tumis.
wajib ada sayur kalau makan.

ayam masak merah favourite incik ezwan :)

tongkeng ayam goreng favourite incik ezwan jugak. pernahlah aku try makan, bolehlah.. tapi, sebab aku tak biasa makan, so,aku tak makan lah..hehe..

oklah..tu je menu 1st Ramadhan. Jangan lupa solat tarawikh ya.. :)

Selamat Menyambut Ramadhan Almubarak untuk semua....

No comments: