MOVIE MANIAC : ELYSIUM - Official Full Trailer

Assalamualaikum w.b.t

Korang dah layan movie ni? Aku Baru je layan dengan member2 semalam. memang tip top lah jalan cerita. Walaupun jalan cerita agak rare, aku still boleh lagi bertahan tengok babak2 membelah2 badan ni. kirenye belum sampai tahap nak seriau tahap  tutup mata.

Layan dulu trailer kat bawah ni. Agak2 macam tak puas hati, boleh lah pegi cinema yg berdekatan book tiket. Nak cepat lagi, book online. Senang kerja.


Sinopsis movie : film in mengambil latar dunia di tahun 2154 akan datang. terdapat 2 golongan manusia yang ada di dunia, tempatnya di sebuah kota. Golongan yang pertama bertempat di ruang angkasa yang sengaja dibuat oleh Armadyne Corporation, sebuah Syarikat swasta terkaya pada masa itu, yang diberi nama Elysium.Di ruang angkasa tersebut merupakan penempatan orang kaya atau orang-orang yang diberi hak kewarganegaraan dengan memiliki kod khas di badan. Manakal golongan yang kedua, orang miskin tidak berkemampuan, hidup dalam kesusahan dan tinggal dalam kepadatan dgn aktiviti di bumi.
Seorang Menteri kanan, Menteri Rhodes ( Jodie Foster) , berkuasa  untuk melakukan apa saja demi menegakkan undang-undang anti-imigrasi. Hal in bertujuan untuk menjauhkan Elysium dari kepadatan populasi seperti yang ada di bumi saat itu, hancur dan kelebihan populasi. Menteri Rhodes berusaha keras untuk melestarikan kesejahteraan warga Elysium dan mencegah masuknya manusia anggota populasi di bumi untuk masuk ke ruang angkasa tersebut demi menikmati ketenangan dan keamanan di Elysium.
Seorang bekas narapidana yang sudah belajar banyak mengenai berbagai hal penderitaan dan kejahatan, hadir di tengah-tengah kepadatan populasi tersebut. Ialah Max Kruger (Matt Damon), kembali beraksi meninggalkan zon aman setelah lepas dari penjara. Dia bersetuju menyertai misi berbahaya yang menuntut pembebasan warga yang mulaikecewa  dengan kepadatan dan kehancuran bumi dan bersiap sedia untuk menyelamatkan hidupnya sambil membawa keamanan di dunia.
Film ini sebagian besar menggambarkan realiti pada masa ini namun mengambil tema ratusan tahun ke depan dihitung mulai dari sekarang. Secara cerita, Film Terbaru Elysium 2013 ini menggambarkan fakta saat ini yang lebih canggih lagi di tahun 2154. Latar belakang cerita atau realitas terkini disajikan dalam pemahaman dalam bentuk baru, bagaimana condition kehidupan manusia di kehidupan pada masa hadapan, tahun 2154.

sipopsis copy & paste from : google (ade la adjust sikit2)
 

No comments: